Ninda ve Şrimanda aralarında su sızmaz ve birbirlerine
canlarını dahi feda edebilecek denli iki dosttur. Ancak bu iki dost farklı
kastlardandır ve Ninda sığırtmaç ve demir işçisidir, Şrimanda ise daha çok bir
tüccardır. Şrimanda iyi eğitim almış bilgice daha üst konumda bulunur. Ninda
ise boylu poslu kadınlara çekici gelen bir erkektir. Nindaki özellikler
Şrimanda ve Şrimandadakiler Ninda da bulunmaz. Böylece her ikisinin
eksiklikleri birbirini tamamladığı için dostluklarının asıl sebebi oluverir.
Günün birinde çıplak olarak Ganj nehrinde kutsanan ve fiziksel olarak çok
çekici olan Sitayı görür her iki arkadaş. Her ne kadar bu kadın her ikisinin de
ilgisini çekse de Şrimanda bu kadın yokluğunda kendisinin dayanılamayacak
derecede hasta kalacağını öne sürüp ölmek ister. ama arkadaşı Ninda kadını
onunla evlendirmek için her türlü hazırlığı yapar. Kadını istetir, tüm
törenleri yerine getirir. Ve Şrimanda Sitayla evlenir. Bu arada açığa vurmasa
da Ninda Sitanın ilgisini çeker. Kocasının sevilerinde yetersizliğinden dolayı
da tüm ilgisi Ninda’ya döner. Karısının bu gizli isteğini anlayan Şrimanda bir
gün bir yolculuk sırasında bir tapınak görüp oraya gider. Ve kendini tanrıçaya
kurban etmek bahanesiyle karısıyla olan ilişkisinden kendisini öldürüp onu
Nindayla mutlu bir hayata bırakmak ister. Ama Şrimanda’nın başını kopardığını
gören arkadaşı hem arkadaşına olan bağlılığından hem de eğer kendisi de öyle
yapmazsa insanların onun karısına konmak için arkadaşını öldüren biri olarak
düşünüleceğinden o da aynı şekilde başını kesiverir. Olanları gören Sita her
ikisinin kendisi için dövüştüğünü zannedip kendisini asmak ister. Ama tam o
sırada bir tanrıça kadına seslenir. Ve tüm olanların adamların dövüşmedikleri
ama yine de Sita yüzünden öldükleri açığa çıkar. Bunun üzerine tanrıça başları
yerlerine koymasını kendisinin onları dirilteceğini ama kadının da arabozuculuk
yapmamasını ister. Kadın başları yerine koyarken birazda istemli olarak başları
yanlış gövdelere koyar. Adamlar dirildiklerinde bir anlaşmazlık çıkar. Baş ve
gövdeler değiştiği için, kimin Sitanın kocası olacağına karar verilemez.
Şrimanda başı kocasının kendisi olduğunu üstelikde Ninda gövdesiyle kadına daha
fazla mutluluk vereceğini söyler. Ninda başı ise gebe kadının çocuğunun kendi
gövdesinden olduğunu söyler. Anlaşamadıkları için çilekeş bir münzviye gidilir.
Ve karar koca Şrimanda başlı Ninda gövdelidir. Bunun üzerine Ninda baş Şrimanda
gövde ormana bir yere herkesten uzak münzevi bir hayata başlar. Karı koca da
adeta cennete düşmüş gibidir. Çünkü bilge baş ile zevk dolu bir vücut ile karı
koca tam bir doyum yaşarlar. Ancak Şrimanda cüssseli gövdeli olmasına rağmen
eski alışkanlıklarına devam edip kas işinde çalışmadığı ve diğer şeyleri de
devam ettirdiği için gövde tıpkı eski kendi gövdesi gibi ve zayıf ve çelimsiz
olur. bu da karı ve koca arasındaki ilişkiyi tamamen bozar. Kadın ormana
Nindayı bulmaya gider. Ve orada adamla ilişkiye girer. Bunun üzerine Şrimanda
da ormana gelir. Olanları görür. Ancak kadın çocuğun babasının bu gövdede
olduğunu söyleyerek onu yumuşatır. Kadın ve her iki adam çokkocalığın
kendilerine göre olmadığını ve içinde bulundukları durumun çıkış yolu
olmadığını söyler. Ve kararlaştırarak Ninda ve Şrimanda birbirini öldürür.
Üstünden Sİta kendini diri diri yaktırır. Çocuk ise tek başına büyür ve
yetenekli bir çocuk olur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder